Reboot your body!

Am fost întrebată deunăzi, despre trucurile la care apelez pentru a-mi da un restart organismului sau de a ieși din starea de platou care intervine și ea la un moment dat. Am trecut și eu prin asta și cel mai mult am stagnat câte 5 săptămâni la un interval de câteva luni. Prima stagnare ” semnificativă„ fusese undeva după vreo 3 luni, stagnare necesară întrucât și corpul meu se resimțea. Slăbisem 12 kilograme într-un timp relativ scurt și am preferat stagnarea- alegând-o, decât o continuă slăbire și probleme de sănătate.  Un lucru aș vrea să îl specific de la început. Eu nu îmi doresc să slăbesc mai mult de două kilograme pe lună, pentru că nu este sănătos pentru mine, chiar dacă nutriționiștii spun că ideal ar fi trei-patru kilograme. Este în funcție de pacient, iar eu nu sunt unul sănătos medical. Este în funcție de  numărul de kilograme , iar eu mă apropii de normal, adică am acum un IMC de 25,7. Am trecut de clasa de obezitate I,  când aveam un IMC de 33.  Intenția și alimentația mea este de a pierde țesut adipos și nu apă.

Am apelat la diverse trucuri sănătoase pentru a păcăli și a restarta organismul. Parte din ele le voi descrie mai jos și voi încerca să explic și ce face fiecare combinație/alegere în parte.

  1. Am renunțat la încălțările cu toc pe care le purtam în mod frecvent la serviciu. Încălțările cu talpă joasă s-au dovedit a fi  de un real ajutor și m-au ajutat să scap de  picioarele umflate.
  2. La gustări am ales migdalele cel mai adesea pentru ora 16.00 , pentru că întotdeauna sunt în mișcare la ora aceasta, mă îndrept către casă. Constituie o sursă de proteine și fibre și combate senzația de foame pentru câteva ore. Un necesar de 35 de grame sunt mai mult decât suficiente. Unde mai pui că sunt perfecte pentru cutiuța din geantă. Pentru rezultate optime, le poți alege  și tu, ca varianta cea mai bună înainte de sală. Sunt bogate în aminoacizi și te pot ajuta să pierzi mai multă grăsime în timpul antrenamentelor.
  3. Atât de controversatul somon pe care îl vedeți în farfuria mea.  Somonul este un pește gras , poate de aici și confuzia că nu este indicat, însă este cel mai bun atunci când vrei să slăbești. Consumul de somon sălbatic este mai benefic pentru organism. Îl mănânc cam de 2-3 ori pe săptămână.
  4. Investește într-un pedometru sau o aplicație gen Fitbit, my fitness pal, etc și țintește la 10000 de pași zilnic. În acest mod, dacă ratezi un antrenament la sală de exemplu,  vei ști că ai făcut ceva pentru tine și nu vei arunca pe apa sâmbetei tot efortul tău.
  5. Am înlocuit uleiul de floarea soarelui cu cel de măsline, care este binecunoscut în lupta contra cancerului datorită conținutului de polifenoli și grăsimi monosaturate.
  6. Ciocolată neagră- aia de 90-99% de la o anumită firmă. În special în momentele delicate ale lunii, fac abstracție de la faptul că iau masa și servesc și un pătrățel de ciocolată neagră. Pe lângă asta, ciocolata neagră se spune că este un mare adjuvant în reducerea grăsimii abdominale. Nu trebuie să mănânci ciocolate întregi totuși.
  7. Avocado- fructul minune. Este bogat, cremos, denumit și untul natural sau vegan. Mă limitez tot timpul la a mânca doar jumătate din el fără să mă tem de grăsimile lui. De când îl consum, în general dimineața, am observat că îmi dă o stare de sațietate care mă ține câteva ore, uneori uitând  chiar și de gustarea de la ora 10. Să nu uit să vă spun și de faptul că îmi oferă acea sursă de proteine și fibre, ceea ce untul de exemplu, nu o face. Iubesc avocado în varianta de piure cu sare și piper. Desigur, variante de preparare sunt destule. Ador combinația de somon cu avocado.
  8. Iaurtul grecesc – dadadadada, cel de 10% grăsime. Wow, nu este prea gras? Nu, este perfect. De ce? Pentru că este cea mai bună alegere pentru extra proteine și o grăsime care accelerează metabolismul de data asta. Eu îl consum cu precădere seara. Oferă sațietate, te ține cu burta plină până dimineața, ca să spun așa.
  9. Consum ceai de mentă- un inhibitor al poftelor din cauza mentolului. Eu nu râd absolut deloc când vă spun să mergeți în baie să luați apă de gură sau să vă spălați pe dinți atunci când urlați de foame , la 12 noaptea. NU CONSUMULUI DE GUMĂ DE MESTECTAT  ca înlocuitor al unei mese. Nu cred că trebuie să îți spun că este în primul rând un obicei prost, apoi că nu îți aduce niciun beneficiu nutrițional, ba din contră te îndeamnă să mănânci mâncăruri de tip fast food. Apoi dormiți. Nani, nani. De asemenea pe lista mea mai sunt : ceaiul verde, ceaiul alb și ceaiul rooibos.
  10. Hidratarea- apă- minim 2 litri de apă zilnic. Ceaiul, deși este lichid, nu se compară cu apa. Punct.

Gata, vă ajunge pentru astăzi. Vă mai dau pe parcurs.Totodată, fac precizarea că trebuie să ții cont și de specificul bolilor tale. O domnișoară care nu reușea să slăbească și avea dubii asupra Fixului, mi-a mulțumit astăzi pentru că am trimis-o la un consult medical ginecologic,  unde a aflat că are ovare polichistice ( de care nu știa), ea făcând cură de fix numai cu produse lactate, rezultatul fiind 0, iar durerile menstruale crunte. De două săptămâni, cântarul s-a deblocat, a trecut pe alimentația persoanei care suferă de SOP și este fericită. Minus 1,4 kilograme pe cântar. I-am spus să nu se bucure decât peste vreo 2 luni. Atunci sunt și eu sunt fericită!

Fericirea stă în lucruri mărunte!

2 comentarii »

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s