Zece luni de FIXUL CARE ÎȚI SCHIMBĂ VIAȚA!

Trebuie să încep normal, cu numărul kilogramelor de la care am pornit 101, ca să vă scutesc ulterior de întrebări la care am oferit deja răspunsuri.

În fiecare lună trebuie să povestesc despre acest mod de viață pentru a mă motiva pe mine să merg mai departe. Dacă prin faptul că împărtășesc cu atâta lume se mai motivează cel puțin o sută de persoane să continuie sau să înceapă, atunci eu sunt cea mai câștigată. Cum povesteam deunăzi, Fixul care îți schimbă viața înseamnă  de fapt schimbarea obiceiurilor alimentare și a modului în care te privești, raportat la mâncare. Fixul care îți schimbă viața, înseamnă a te transforma din interior către exterior, fără însă a-ți crea frustrări sau restricții.

V-am spus atâtea povești despre numărul kilogramelor mele. E ca la Alcoolicii Anonimi! Doar că eu am îndrăznit să mă prezint:

-Bună, numele meu este Maria Chetran și sunt grasă!

Primul pas spre vindecare constă în recunoașterea bolii. Eu am acceptat că sunt grasă, dar nu aveam curajul să spun asta cu voce tare. Eu pentru mine eram perfectă. Eu pentru familia mea eram perfectă. Pentru Matei eram mami cea dolofănică și frumușică. Pentru prieteni, eram grăsunică și frumoasă. Pentru colegi eram grasa. Mulți nici nu îndrăzneau să-mi spună cum sunt.

În septembrie 2016 mersesem la o nuntă. Când am primit pozele, nu multe la număr, nu mi-au plăcut. Nu mi-a plăcut de mine. În fotografiile pe care ni le facem noi, căutăm întotdeauna poza cea mai bună și pe aceea o postăm pe rețelele de socializare. Cele mai bune poze pentru  ca schimbarea să vină din interiorul tău sunt acelea pe care ți le fac alții și cărora nu le pasă că ți-ar putea răni sentimentele postând o astfel de fotografie, fără a te întreba. Iar dacă ție nu îți place ce vezi, nici nu te mai uita în oglindă pentru că va arăta diferit.  Ceea ce vezi într-o fotografie nu va reflecta imaginea din oglindă. Pentru că ochii tăi văd doar ceea ce le spui să vadă. Când nu le mai transmiți nimic, vor vedea și ei exact ceea ce trebuie.

Cel mai bun moment pentru a începe, este acum, nu mâine, acum! Eu începusem într-o duminică la ora 13. Atunci a fost cel mai oportun moment. Atunci a fost momentul meu.  Sunt întrebată deseori de ce nu mă țin de anumiți oameni , să-i presez să ia decizia de a slăbi și le spun că nu sunt pregătiți să facă asta.  Pentru că eu nu le ofer diete, eu le ofer un mod de viață care să se muleze pe ei, pe afecțiunile lor medicale, pe adicțiile lor, pe specificul muncii, pe schimbare. Da, schimbare. Și am să mă repet iar și iar.- Schimbarea obiceiurilor alimentare. Mănâncă aceeași mâncare grasă în porții reduse  și vei avea același colesterol mărit. Dooohhhh! Asta nu știai. ah.. și aia.. nu slăbesc deși țin orele fixe, mă scoate din minți. Și mi se trimit niște meniuri pline de grăsimi cu cinci mese principale, în care nu se deosebește gustarea pentru că e o prăjitură de 500 de calorii și e mică, sau un covrig  de patiserie de 300 calorii la 100 de grame, sau un baton de 30 de grame de fructe uscate  – zice ambalajul fără zahăr, dar pe etichetă  scrie niște denumiri greu de citit  și cu 180 de calorii. Mai bine mănânci 300 de grame de pepene, că tot este sezonul, la gustarea de la ora 10 și te-ai făcut cu 90 de calorii. Și pe bune că te poți plimba cu caserola după tine.

Pe Dana o știu de douăzeci de ani. Mă urmărește frecvent atât pe grup, cât și în afara lui. De săptămâna trecută a luat decizia de a ține orele fixe. E fericită, o motivează sutele de grame lipsă, iar pentru ea cântarul este zilnic. Pe ea o motivează. La mine nu mai este un factor motivant. Îl las să-și facă treaba. Eu mi-o fac pe a mea, mai ales că nu am o țintă- trebuie să ajung într-un timp scurt la un număr de kilograme. Toate încercările de a slăbi au eșuat pornind cu un astfel de raționament. Pe Dana, a motivat-o faptul că nu încăpea într-o anumită rochie. Mai important este că Dana a înțeles că este un mod de viață și nu o dietă și este prima dată, în foarte mulți ani, când este atentă la ceea ce mănâncă și își creează meniul zilnic, fiind atentă la combinații. Dana slăbește! O iubesc! Da, Dana este posibil!

E extraordinar de bine când oamenii se uită admirativ la tine, și te întreabă :

-Mărie, ce faci de ești așa frumoasă?

Mi se văd gropițele în obraji , mi se văd ochii, pungile de sub ochi se diminuează. Am o stare de bine, zâmbesc, râd cu gura până la urechi, dansez, mă mișc.

Am plecat pe 16 iunie la Zurlandia – Festivalul familiei din București organizat de Mirela Retegan, cu 83 de kilograme. Atât arăta cântarul în dimineața aceea, deși nu era zi de cântar. Mă riscasem. Voiam să văd cu cât mă întorc din concediu. Am scris și despre cele nouă luni de fix și despre întoarcerea mea din concediu.

Când am revenit, am adoptat un stil de viață pentru refacere și de a scăpa de retenția de apă acumulată, de picioarele umflate – ( am și o problemă medicală legată de aceasta și nu o voi scrie pentru a nu îți da idei), eliminând sarea și așa foarte puțină pe care o consum- o iau din alimente și folosesc condimente aromate, și am dormit în fiecare zi în prima săptămână de după concediu cu picioarele ridicate  pe o perna, mai sus de nivelul inimii. Mi-am revenit, am eliminat cele două kilograme ”acumulate” în trei zile.

Fiind vară și cu mâncarea este mai greu, de aceea cea mai importantă masă devine micul dejun care este consistent și oarecum bogat în proteine și carbohidrați buni. Din răul cel mai rău, am ales pâinea de secară sau pâinea integrală sau wasa ( pâine intregrală subțire) pentru micul dejun și prânz și foarte rar seara. Apoi am mâncat carne de pește- somon ( pe care îl ador), păstrăv, macrou, carne de vită, piept de pui, multe legume, cartofi dulci, lactate, fructe- ananas, papaya, afine, mere, pepene roșu și galben. Nu, nu sunt la regim, e modul meu de viață. E modul meu de viață de ceva ani doar că nu exista această disciplină alimentară dată de orele fixe. V-am spus acum ceva vreme despre afecțiunea de astm. Nu pot mânca orice, iar anumite combinații de alimente îmi fac rău  deși nu știam că îmi fac rău. Voi scrie despre asta în altă zi. Am băut apă- minimul acela de doi litri pe zi sau în funcție de numărul de kilograme. 0.030 litri per kilogram corp. Atunci când sunteți supuși unui efort fizic intens sau intelectual se cere de către organism, suplimentarea acesteia cu până la 0.050 litri kilogram corp. Nutriționiștii mai arată și faptul că apa se consumă și în funcție de glucidele, lipidele  și proteinele ingerate. Luna aceasta nu am mai făcut sport în sală întrucât nu mi-a permis timpul, în schimb am mers foarte mult. Zece mii de pași zilnic, reprezintă un target pe care trebuie să îl ating și aplicația mă ajută. E mai bine decât deloc și este exact ceea ce am spus  acum ceva vreme- am satisfacția că am  făcut totuși ceva pentru mine. Trebuie totuși să mă reîntorc și să mă reîmprietenesc cu el.

Știu că din tot ceea e am scris, nu te interesează decât numărul kilogramelor la care am ajuns, doar acesta fiind stimulativ pentru tine. Dacă îți imaginezi că te apuci azi de fix și mâine ești mai slabă cu cinci kilograme, atunci iți spun că psihic acest stil de viață nu ți se potrivește. Dacă pornești din interior și ai răbdare cu tine, atunci vei reuși să duci la bun sfârșit un plan stabilit de tine. Dacă ți-l vor stabili alții, vei eșua pentru că nu e planul tău. Dacă după ce vei ajunge la numărul kilogramelor vei continua în același ritm și ți-l vei fi adoptat ca mod de viață, tu vei fi cea mai câștigată sau câștigat, să nu fac discriminare. Privit ca o dietă, vei reveni la obiceiurile de dinainte  și vei acumula  kilogramele pe care te-ai ”chinuit” atât de mult să le dai jos.

Am plecat de la 101, am ajuns la…. și cobor.

20206463_1575425702482071_1142849414_n

7 comentarii »

  1. Din pacate pentru mine dieta la ore fixe nu functioneaza si n-am slabit nici un gram in 2 saptamani, ba chiar parca continuu tendinta de ingrasare pe care o am in ultimii ani, cam 2-3 kg pe an. Logic chiar nu am cum sa slabesc, mananc acelasi lucruri ca inainte, doar ca am adaugat o masa, cea de la ora 13. Inainte mancam doua mese pe zi, la ora 6 si la ora 19 seara, acum mananc si la ora 13, deci imi explica si mie cineva cum slabesc???

    Apreciat de 1 persoană

    • Da, citeste de rog ce inseamna a manca trei mese principale pe zi si doua gustari, adica a manca echilibrat, aici pe blog. Se schimba obiceiurile alimentare, nu trebuie sa scazi caloriile sub metabolismul bazal, si tu ai tendinta asta. Nu se mananca orice.. nu stiu ce inseamna ca ”mananc aceleasi lucruri ca si inainte”.pentru ca undeva gresesti,

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s