Îmi cade părul, ce mă fac?

În această dimineață, deschizând laptopul, m-am trezit cu această întrebare, venită din partea unei  doamne: ”A avut cineva probleme cu căderea parului, în exces? Cum ați rezolvat?”

Doamne, cât am așteptat această întrebare!!! Mărturisesc că aveam de gând să scriu despre perioada de menopauză, însă întrebarea asta mi s-a părut mai urgentă și am decis să răspund la fel de urgent.

Sunt aspecte importante. Primul semnal că organismul este bolnav, că are are o suferință- este căderea părului. Firul de par devine uscat, casant. Întotdeauna se recomandă analize medicale, dar cea mai importantă este analiza firului de păr. Privarea organismului de hidratare și nutrienți buni, duce la căderea părului, pe lângă factorii medicali. Dacă nu observi regenerarea lui – tâmple, frunte, este indicat un consult medical. Ce ai putea să faci:  suplimentare cu calciu. Dacă ai părul lung- este impetuoasă aceasta abordare, întrucât se ” mănâncă” în termeni populari foarte mult calciu din organism. Hidratarea- esențială- vitală. Introducerea în alimentație a alimentelor bogate în nutrienți buni care conțin vitamina A- mango, portocale, cartofi dulci, morcovi, bostănel. Vitamina B are o foarte mare importanță în menținerea unui păr frumos și sănătos.

Vitamina B ajuta organismul să asimileze hemoglobina, care la rândul ei ajută scalpul în obținerea oxigenului de care are nevoie părul pentru a creste sănătos. Principalele vitamine B necesare creșterii sănătoase a părului sunt- Vitamina B-6; acidul folic. Vitamina B se găsește în special în alimentele bogate în proteine, necesare de asemenea pentru prevenirea căderii parului. Alimente bogate în vitamina B-6: cartofi, banane, carne de vită, cereale,  fasole, piept de pui; faină de ovăz, cotlet de porc.   Acidul folic se găsește în: linte gătite, papaya, mazăre congelată și/sau fiartă, sparanghel.

Vitamina C este necesară pentru dezvoltarea sănătoasă a colagenului, care este necesar pentru un păr puternic.Vitamina C poate fi găsită în:- kiwi,  guava, ardei rosu; portocale.

Vitamina E îmbunătățește circulația sângelui în scalp prin creșterea absorbției de oxigen. Deficitul de vitamina E este destul de rar întâlnit, iar atunci când apare,, este cauzat de inabilitatea organismului de a absorbi grăsimile din alimente. În aceste situații, se recomandă administrarea unui supliment de vitamina E.  Alimente bogate în vitamina E: cereale, ulei de floarea soarelui, migdale, ulei de porumb, ulei de soia. Sper că am răspuns la întrebări. Important este de știut și faptul că regenerarea firului de  păr după sau în timpul unei cure de slăbire- durează 6 luni. În alăptare trebuie să fii atentă și la aspectele enumerate mai sus.  Introdu în alimentație alimentele acestea sau suplimentează-le cu capsule și calvarul tău se va termina, sau nu – aici semnal de alarmă să mergi la medic.  Nu te aștepta la minuni. Și căderea părului este normală. Rezultatele se vor vedea după 2 luni.

Alte cauze ale căderii firului de păr sunt- insuficiența fierului în organism – îți poți face o analiză simplă, de sânge, pentru a stabili asta, disfuncții ale tiroidei, boli autoimune, ereditatea, fumatul, transpirația excesivă, stresul,  sindromul ovarelor polichistice, menopauza, ș.a.

În primele 3 luni , slăbisem 12 kilograme- muuult, foarte mult, iar primul semnal să-mi restabilesc ritmul de slăbire a fost acesta. Îmi cădea părul crunt, cheleam la tâmple,  semnal ca nivelul de estrogen și progesteron scădea.  Așa că atunci mi-am restabilit prioritățile. Două kilograme pe lună, sunt mai mult decât suficiente, îmi păstrez podoaba capilară, care e podoaba și sexualiatea unei leoaice- adică Eu. Rezultate? Părul meu s-a regenerat la tâmple, îmi mai cade părul în acel ritm normal; aștept să se termine vara să-l scurtez vreo 20 de centimetri. Am momente când i-aș aplica un tratament mai riguros,  să-l tund periuță. Știu o doamnă care aplică tratamentul acesta o dată la trei ani și are un păr superb de lung și de des.

2 comentarii »

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s