Nutriția ca adjuvant în lupta împotriva COVID 19

În prezent, pandemia Covid-19 este pe întreg globul pământesc. Este obligatorie obținerea și menținerea unei stări nutriționale bune pentru a lupta împotriva virusului. Starea nutrițională a individului este afectată de mai mulți factori, cum ar fi vârsta, sexul, starea de sănătate, stilul de viață și medicamentele. Starea nutrițională a indivizilor a fost utilizată ca rezistență la destabilizarea virusului în timpul acestei pandemii COVID-19. Nutriția optimă și aportul nutriției din dietă au impact asupra sistemului imunitar, iar singura modalitate durabilă de supraviețuire în contextul actual este întărirea sistemului imunitar. Nu există dovezi că suplimentele  pot vindeca sistemul imunitar, cu excepția Vit C, care este una dintre cele mai bune modalități de îmbunătățire a sistemului imunitar. O dietă adecvată însă, poate contribui la lupta împotriva coronavirusului. În acest articol mi-am propus sa abordez importanța nutriției pentru creșterea imunității și să propun câteva orientări dietetice despre nutriție și siguranța alimentelor pentru a rezista COVID-19. Te interesează?

În prezent, pandemia COVID-19 este cea mai importantă provocare din întreaga lume, prin urmare, oamenii de știință și cercetătorii încearcă să creeze un vaccin specific pentru acest virus, dar fără rezultat până în prezent.  Chiar dacă au reușit să găsească metoda de vaccinare, există o mare posibilitate ca alte infecții rezistente la antimicrobiene să prevaleze în societate, iar starea nutrițională este foarte importantă pentru a menține un sistem imunitar puternic împotriva virusului.

Anumiți factori, cum ar fi stilul de viață, vârsta, starea de sănătate, sexul și medicamentele afectează starea nutrițională a unei persoane. În timpul pandemiei COVID-19, starea nutrițională a indivizilor este utilizată ca o măsură a rezistenței la destabilizare,  iar aportul de nutrienți din dietă are impact asupra sistemului imunitar prin expresia genelor, activarea celulelor și modificarea moleculelor de semnalizare. În plus, diferite ingrediente dietetice sunt factorii determinanți ai compoziției microbiene intestinale și ulterior modelează răspunsurile imune din organism.

Așadar, dovezile existente sugerează că singurul mod durabil de a supraviețui în situația actuală este întărirea sistemului imunitar. Un aport adecvat de zinc, fier și vitamine A, B 12, B6, C și E este esențial pentru menținerea funcției imune. În scenariul actual, COVID-19 a impus un nou set de provocări individuale în crearea unui stil de viață sănătos.

Starea de autoizolare, blocare și distanțare socială sunt măsuri importante pentru aplatizarea curbei bolii, deși aceste măsuri au repercusiuni severe asupra vieții fiecărui individ. Acțiunea de a te limita la propria casă are un impact semnificativ asupra sănătății cuiva, inclusiv schimbări în tiparele alimentare, obiceiurile de somn și activitatea fizică. Ar promova comportamente sedentare care afectează sănătatea mentală și fizică și ar duce la un risc crescut de obezitate.

Frica și anxietatea pot provoca, de asemenea, modificări ale obiceiurilor alimentare, ducând la modele dietetice nesănătoase și la mai puțină dorință de a mânca sau cu o plăcere redusă în timpul mesei.

O dietă echilibrată va garanta un sistem imunitar puternic, care poate ajuta la rezistența oricărui atac de virus. În prezent, nu există dovezi că vreun supliment poate „stimula” sistemul nostru imunitar și poate trata sau preveni orice infecție virală, cu excepția vitaminei C.

 Vitamina C este unul dintre principalii constituenți ai vitaminelor solubile în apă, care tinde să facă un sistem imunitar puternic. Rația zilnică recomandată pentru vitamina C este de 90 mg / zi pentru bărbați și 75 mg / zi pentru femei. În situația actuală, este necesar să fim conștienți de tipurile specifice de alimente care ne pot îmbunătăți sistemul imunitar pentru a combate COVID-19.

Iată câteva propuneri dietetice  pentru a lupta impotriva COVID-19:

  • Mănâncă zilnic fructe (guava, măr, banană, căpșuni, pepene galben, grapefruit, ananas, papaya, portocală, coacăze negre, pomelo) cu o porție de două căni (4 porții).
  • Mănâncă legume proaspete (ardei gras verde, usturoi, ghimbir, varză, lime, coriandru (uscat), broccoli, ardei iute verde) 2,5 căni de legume (5 porții) leguminoase (fasole și linte).
  • Consumați cereale integrale și nuci, 180 g de boabe (porumb, ovăz, grâu, mei, orez brun, cartofi)
  • Utilizați nuci, cum ar fi migdale, nucă de cocos și fistic.
  • Carnea roșie poate fi consumată o dată sau de două ori pe săptămână, iar păsările de curte de 2-3 ori pe săptămână. Utilizați alimente din surse animale (de exemplu, pește, pește, ouă și lapte) și 160 g de carne și fasole.
  • Pentru gustări, alegeți mai degrabă fructe proaspete și legume crude, decât alimente bogate în zahăr, sare sau grăsimi. Evitați gustările neregulate.
  • Nu preparați prea mult legumele, deoarece duce la pierderea substanțelor nutritive importante, cum ar fi vitaminele și mineralele.
  • Când utilizați fructe și legume uscate sau conservate, alegeți soiuri fără adaos de zahăr sau sare.
  • Asigurați-vă că mâncarea este pregătită și servită la temperaturi acceptabile (≥72 ° C timp de 2 minute).
  • Limitați aportul de sare la cinci grame pe zi.
  • Consumați grăsimi nesaturate (găsite în avocado, pește, nuci, soia, ulei de măsline, canola, ulei de porumb și floarea soarelui), mai degrabă decât grăsimi saturate (găsite în unt, carne grasă, uleiuri de nucă de cocos și palmier, brânză, și smântână).
  • Bea 8-10 pahare de apă în fiecare zi. Ajută la transportul nutrienților în sânge, scapă de deșeuri și reglează temperatura corpului.
  • Evitați toate sucurile gazoase, carbogazoase, concentrate și toate băuturile care conțin zahăr.
  • Mențineți un stil de viață sănătos de exerciții fizice, meditație și somn regulat. Un somn adecvat va ajuta la susținerea funcționării imune.

Mănâncă acasă pentru a evita contactul cu alte persoane și încearcă să reduci șansele de a fi expus la COVID-19.

O dietă adecvată vă poate ajuta să vă asigurați că organismul se află în cea mai puternică stare posibilă, pentru a lupta împotriva virusului. Cercetătorii au descoperit că nu există nicio sursă de contaminare a virusului prin ambalarea alimentelor sau prin alimente. Cu toate acestea, sunt întotdeauna recomandate bune practici alimentare , pentru a minimiza riscul de contaminare :

  • Spălați legumele și fructele înainte de a mânca.
  • Spălați, clătiți și dezinfectați obiectele și suprafețele de fiecare dată înainte și după utilizare.
  • Păstrați separat alimentele gătite și cele crude, deoarece acestea ar împiedica microbii nocivi să se răspândească în alimentele gătite.
  • Utilizați diferite tăietoare și ustensile pentru alimente gătite și crude pentru a preveni contaminarea încrucișată.
  • Lucrătorii din serviciile alimentare trebuie să folosească mănuși în timpul pregătirii mesei.
  • Dezinfectați frecvent suprafețele care au intrat în contact cu clienții sau lucrătorii, cum ar fi butoanele ușilor, ghișeele, cărucioarele pentru alimente.

O dietă adecvată și sănătoasă poate asigura un sistem imunitar robust, care poate rezista oricărui atac al virusului sau nu, întrucât au fost și cazuri în care , chiar și cu un sistem imunitar bun, atacul virusului a fost nemilos. Persoanele care au diete bine echilibrate par a fi mai sigure, cu sisteme imunitare mai bune și cu o incidență mai mică a bolilor cronice și a infecțiilor.

Categorii: Uncategorized

1 comentariu »

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s