Isteria vitaminei C.. Covid 19

Pentru că s-a născut o întreagă isterie legată de Covid 19 și pentru că au apărut „informații” că vitamina C „te scapă de așa ceva, am zis să profit de subiect într – un mod constructiv și să scriu despre vitamina C, cu următoarea precizare. Vitamina C” nu te scapă ” de Covid 19, însă un sistem imunitar bun, ar putea. Una dintre vitaminele necesare unei bune funcționări a sistemului imunitar, e vitamina C.

Ideea e următoarea… Ok, nu se găsesc măști, nu se mai găsește spirt, dezinfectante nici atât, iar la supermarketul din oraș nici măcar Vitamina C. Atunci hai să vedem de unde o putem lua!

Eu mă dau pe palincă…

Vitamina C trebuia luată cu mult timp înainte de declanșarea isteriei legată de Coronavirus.

Vitamina C este unul dintre cei mai siguri și eficienți nutrienți, având un rol bine stabilit în numeroase funcții ale organismului.

Cand este preluată frecvent din surse alimentare, vitamina C înlesnește randamentul sistemului imunitar impotriva infecțiilor, previne bolile cardiovasculare, complicațiile prenatale, bolile oculare sau problemele dermatologice.

Chiar dacă poate fi preluată din suplimente nutritive, vitamina C se absoarbe cel mai bine in organism când provine din surse alimentare. Pentru asigurarea dozei zilnice necesare de vitamina C, se recomandă consumul de până la 5 porții fructe și legume în fiecare zi.

Beneficiile vitaminei C

Beneficiile vitaminei C au fost descoperite cu sute de ani în urmă , în timpul unei epidemii izbucnite în Europa. In prezent, alimentele bogate în vitamina C sunt considerate adjuvanți excelenți în tratarea numeroaselor afecțiuni, de la răceală comună, până la depresie.

Vitamina C întărește starea de sanatate, contribuind inclusiv la vindecarea mai rapidă a rănilor. Totodată, rolul sau de antioxidant o face esențială pentru o piele frumoasă și o dantura impecabilă.

Surse alimentare de vitamina C

Consumul de alimente cât mai bogate în vitamina C este cea mai bună cale de asigurare a dozei zilnice recomandate pentru acest nutrient esențial, iar alegerea fructelor și legumelor care contin flavonoizi și bioflavonoizi care realizează combinații eficiente cu vitamina C, înseamnă un pas suplimentar către o stare de sanatate deplină si o viață lungă, lipsită de boli.

Printre legumele cu un conținut important de vitamina C se numără :

– ardeii iuți roșii si verzi;
– ardeii grași;
– pătrunjelul și cimbrul;
– legumele verzi cu frunze (spanac, creson de grădină , varză , varza de Bruxelles, conopidă, broccoli etc.);
– conopida;
– usturoiul;
– cartofii;
– morcovii ;
– sparanghelul;

Fructele care se remarcă printr-un continut bogat de vitamina C sunt

– fructele de kiwi;
– fructele de papaya;
– fructele de guava;
– clementinele;
– portocalele;
– grapefruitul;
– capsunele;
– pepenele galben;
– coacazele negre;
– fructele de guava;
– prunele ;
– caisele;
– piersicile;
– cireșele ;
– ananasul;
– fructul pasiunii;
– lamaia verde;
– mango;
– zmeura;
– strugurii ;

Doza zilnica recomandata de vitamina C

Doza zilnica recomandata de vitamina C variaza în funcție de varsta, sex, perioada vieții (alăptat ), vicii (fumat) etc. Specialiștii spun că doza de vitamina C recomandată bebelușilor de ambele sexe este de 40 de miligrame, de la nastere și până la 6 luni. Pentru persoanele de peste 19 ani, doza creste la 90 de miligrame pentru barbati si 75 de miligrame pentru femei. Fumatorii ar trebui să isi mărească aportul zilnic de vitamina C cu pana la 35%, pentru a contracara efectele nocive ale fumatului asupra organismului.

Chiar și așa , doza necesară de vitamina C poate să difere de la o persoană la cealaltă, în funcție de necesitățile proprii ale organismului, afecțiunile existente și alți factori posibili pe care medicul îi poate observa și utiliza în stabilirea unei concentrații optime.

Vitamina C și tratarea diverselor boli
Vârsta , predispoziția genetică , puterea de absorbție a organismului, cantitatea de miscare depusă zilnic, stresul, calitatea somnului, consumul regulat de alcool și multi alți factori care țin de stilul de viață joacă un rol în cantitatea necesară de vitamina C.

De altfel, medicii spun ca vitamina C este necesară în prevenirea, controlul și tratarea multor probleme de sănătate, precum

  • bolile autoimune (scleroza multipla, tiroidita Hashimoto, lupusul, artrita reumatoida, sindromul Sjogren);
  • anumite tipuri de cancer;
  • astmul;
  • dermatita;
  • tulburarile gastrointestinale;
  • bolile inflamatorii intestinale;

Vitamina C contribuie la absorbția fierului în organism, un mineral esențial pentru producerea celulelor rosii. Prin urmare, acest nutrient previne anemia și ajuta la recuperare, în cazul dezvoltarii acestei afecțiuni comune.

Tot vitamina C intarzie apariția semnelor de îmbătrânire a pielii.

Dozele mai mari de vitamina C pot fi asociate cu o predispoziție redusă în a dezvolta riduri, uscarea pielii și alte semne de îmbolnăvire a tesutului cutanat.

Vitamina C poate să:

  • ajute la oprirea din evoluție a degenerarii maculare;
  • reducă inflamațiile în organism;
  • reducă riscul de cancer și boli cardiovasculare;

Suplimentarea aportului de vitamina C in dietă.
Statisticile arată ca adulții nu consumă, in dieta zilnică , suficientă vitamina C, intrucat evită anumite alimente mai putin apetisante, fara să stie că își privează de fapt organismul de un nutrient esential stării de sănătate.

Prin urmare, cateva modalitati de suplimentare a vitaminei C in alimentatie pot fi urmatoarele

  • Adăugarea piureului de fructe sau fructe rase în rețetele de brioșe , sosuri pentru fripturi sau supe;
  • Inlocuirea gustarilor nesănătoase cu bucăți de fructe și legume bogate în vitamina C;
  • Congelarea bucăților de fructe și consumul lor in loc de înghețată pe timpul verii, pentru un efect placut de racorire și un aport suplimentar de vitamina C;
  • Adaugarea de salată verde, felii de rosii sau broccoli fiert tuturor sandwich-urilor pregatite acasa;
  • Consumul de legume proaspete crude cu sosuri diverse, precum hummusul sau sosul salsa;
  • Adaugarea de fructe de pădure proaspete sau congelate în retetele de brioșe, clătite, cereale sau salate;
  • Consumul de fructe confiate alaturi de cerealele integrale cu lapte sau intr-un mix cu fructe oleaginoase, perfect pentru a servi drept gustare sănătoasă între mese;
  • Prepararea sucurilor naturale din fructe și legume și consumul lor între mese, pe post de gustare, pentru un plus de vitamina C, fibre și alte minerale continute de alimentele vegetale.

E mult mai ușor să ne isterizăm, e mult mai greu să ținem sau să menținem un stil de viață sănătos!

Categorii: Uncategorized

1 comentariu »

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s