Când mâncăm fructe?

O fată era curtată de un medic și de un avocat. Medicul îi aducea mereu flori, parfumuri, cutii cu ciocolată. Avocatul venea mereu cu un măr : Un măr pe zi, ține doctorul departe!

L-a luat de soț pe avocat!

Așadar, pornind de la gluma de mai sus, ai probleme de pierdere în greutate? Mănâncă fructe. Piele uscată ? Mănâncă fructe. Hipertensiune? Mănâncă fructe. Este derutant cum aproape toate întrebările și preocupările noastre legate de nutriție și sănătate sunt întâmpinate cu răspunsul tradițional al consumului de fructe. Dar aceasta este puterea nutritivă excelentă a fructelor, care sunt bogate în minerale, vitamine, flavanoide și antioxidanți și sunt cei mai buni tovarasi pentru beneficiile multiple care le aduc pentru sănătate. Dar este suficient să consumăm o grămadă de fructe la orice oră a zilei sau există un anumit moment în care putem profita la maximum de nutrienții din acestea? Există un timp în care ar trebui să evităm absolut consumul de fructe?

Deci, care este cel mai bun moment pentru a mânca fructe?

În timp ce unii nutriționisti din întreaga lume sunt în favoarea consumului de fructe în timpul zilei, mai mulți nutriționiști și studii au stabilit cel mai bun moment de a consuma fructe pentru a beneficia de toate cele amintite mai sus, ca unul dintre primele lucruri pe care ar trebui să le consumi dimineata, pe stomacul gol, alaturi de un pahar de apa, sunt fructele care se află în topul diagrame – în opinia unora.

În cartea ”Healing Foods”/ ”Alimente sănătoase” scoasă de editura DK, fructele pentru micul dejun au fost promovate ca un mod sănătos pentru a da startul zilei și emite opinia că, consumul acestora la prima ora a dimineții scade infecțiile și riscurile în diverse boli. În secțiunea „Micul dejun – ușor de mutat”, ei menționează faptul că : „Fructul este o sursă de antioxidanți care ajută la scăderea radicalilor liberi din corp, care dăunează celulelor și suprimă inflamația”.

Consumul de fructe între mese este văzut ca un obicei bun pentru a avea o întreagă paletă nutrițională, întrucât este momentul în care digestia este rapidă și de asemenea, diferite enzime sunt secretate și folosite de sistem pentru a digera fructele. Dacă fructele sunt luate între mese sau pe stomacul gol, există o prelucrare mai bună a tuturor nutrienților, a fibrelor și a zahărurilor simple din organism.

Nutriționistul Dr. Roopali afirmă faptul că : „Fructele sunt cele mai bune gustări între mese, au un conținut redus de calorii și sunt bogate în minerale precum sodiu și potasiu”.

Cu toate acestea, experții constată, o fereastră de 30 de minute care ar trebui menținută între consumul de fructe și alimentele. Pentru pacienții cu diabet zaharat este recomandat un interval de două ore după masă și cu o oră înainte de masă. Consumul de fructe chiar după mese nu este recomandat de unii experți în nutriție, deoarece nu poate fi digerat în mod corespunzător.

Un alt moment al consumului de fructe, este înainte de antrenament și post antrenament. Consumul de fructe înainte de antrenament îi dă corpului o cantitate imediată de energie pentru a efectua antrenamentele intense și, de asemenea, umple nivelele de energie golite după antrenament.

Dr. Roopali spune: „Dacă mergeti la sală, cel mai bine este să aveți o banană sau un mango, înainte sau după antrenament, reușind astfel să impulsionați cantitatea necesară de energie și, de asemenea, să acționați ca un electrolit”.

Lui Pooja Makhija, îi place să insiste asupra faptului că nu există un anumit timp pentru o alimentație perfecta. Unul poate servi fructe pe stomacul gol, înainte sau după masă, și chiar începe ziua cu o grămadă de alimente pline de nutrienti. Sistemul nostru digestiv este întotdeauna pregătit să absoarbă nutrienții din fructe ori de câte ori ne hotărâm să le mâncăm.

Pentru oamenii care doresc să piardă totusi kilogramele în plus, Makhija spune: „Dacă doriti să perdeți în greutate, puteți să mâncați fructe înainte de masă, deoarece fibrele și apa vă vor umple și, astfel, veți preveni consumul de alimente in exces”.

Există un timp de a consuma fructe? Cu siguranță nu este recomandat să mâncați fructe înainte de a merge la culcare.

Nutritionistul Pooja Makhija spune: „Doar evitați să mâncați ceva înainte de culcare, deoarece poate interfera cu somnul.” Mancatul fructelor înainte de a merge la culcare poate spori energia datorita continutului de zahar, prevenind corpul să se ”stingă” atunci când ar trebui. Click.. Ruby stinge lumina! Unii experți insistă totusi asupra faptului că persoanele care doresc o pierdere în greutate să fie atente la consumul acestora. Atunci când se consumă fructe bogate în fibre, acestea dau sentimentul de sațietate care ne împiedică să consumăm alte alimente bogate în calorii, iar dacă vom consuma aceste fructe înainte de masă, s-ar putea tocmai să mărim acest efect. Întrucât oferă sentimentul de sațietate , exista posibilitatea de a ignora celelalte alimente cu calorii superioare care sunt esențiale unei bune funcționari a organismului nostru. Macronutrienții. Dacă corpul se va afla în deficit caloric, acesta va începe să folosească depozitele de grăsimi ca energie. Împerecherea fructelor cu alte alimente se poate dovedi a fi un risc pentru diabetici. Consumand fructe cu alte alimente bogate în proteine, fibre și grăsimi, puteți reduce ritmul zahărului din fructe care intră în intestinul subțire, înregistrând astfel o ușoară creștere a zahărului din sânge, comparativ cu consumul de fructe de sine stătător.

Categorii: Uncategorized

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s