Iubesc pastele! Trăiască Italia!

  • ”Mănânci paste?? Și mai vrei să slăbești!”

Astăzi mi-am propus să sparg niște mituri legate de paste! Când , cum și de ce să mâncăm paste!

Ce sunt acestea însă și de unde vin?

Pastele vin din Italia și sunt un mix de grâu dur și apă. Văleuuuu, carbohidrati! Da, carbohidrați. Dacă știi cât să mănânci și când să mănânci, nu e niciun fel de problemă în a le consuma.

Pastele de casă pot fi făcute din orice fel de făină, la care se adaugă un ou- rețeta clasică fiind  : 100 de grame de faină , un ou , sare și o linguriță de apă. Pastele din faină integrală nu își vor menține forma la fel ca cele din faină de grâu și vor fi mai greu de mestecat. Credeți-mă, am făcut din secară. Revin la cele normale.

Îngrașă pastele?

Pastele sunt o sursă de carbohidrați, proteine, fibre și o cantitate de vitamine și minerale . 100 de grame de paste negătite, la 100 de grame conțin un aport energetic de 1300-1400 de kilojoules , adică însemnând în calorii cca 310-330 de calorii, 65 de grame de carbohidrați, 12 grame de proteine, 5 grame de fibre și 2 grame de grăsimi.

Pastele din făină integrală conțin mult mai multe vitamine și minerale și sunt o sursă de fibre, media fiind de 13 grame de fibre la 100 de grame, însa aceasta variază în funcție de gama de produse.

Când să le mănânci?

Cel mai bun moment al zilei pentru paste, este prânzul.

Iată și câteva argumente:

  1. Menține starea de sațietate mult mai mult timp, astfel încât nu vei mai simți nevoia de a mai mânca alimente de tip junk food sau altele.
  2. Oricine și le poate permite. Sunt ieftne în diverse sortimente sau ți le poți face acasă după metoda de mai sus.
  3. Sunt versatile în farfurie, în sensul că le poți mânca așa sau le poți folosi ca garnitură, le poți pune într-o salată sau de ce nu, un desert!
  4. E cea mai simplă masă de făcut, în 15 -20 de minute ai o masă foarte bună care îți asigură necesarul de energie pentru o parte din zi și până și cei mai nepricepuți în bucătărie pot încropi două paste gustoase! Partea de Masterchef vine la adăugarea ingredientelor.
  5. Pastele din făină integrală au numeroase beneficii și unele dintre acestea sunt legate de protejarea împotriva cancerului de colon sau stomac.
  6. Te pot ajuta să pierzi în greutate dacă ții cont de anumite combinații ale lor . Preferința mea duce spre penne alla arrabbiata. M-am îndrăgostit de ele! Spicy ai spus?
  7. Pastele sunt sărace în sodiu. Foarte multe alimente bogate în sodiu pot duce la apariția bolilor cardiace și diabet.
  8. Sunt sărace în grăsimi.
  9. Te pot ajuta în reglarea zaharului din sânge întrucât conțin un indice glicemic mic. De asemenea sunt indicate în diabet și obezitate ( atenție la cantitate- calorii-combinații)
  10. Se păstrează pentru mai mult timp. Atât cele uscate cât și cele congelate, se păstrează o lungă perioadă de timp.

Cantitatea pe care o folosesc eu atunci când gătesc o porție , este de 60-70 de grame paste nefierte. Întotdeauna le gătesc cu legume sau sos de roșii, sau doar parmezan și condimente. Dar, întotdeauna sunt picante!

Rețeta mea personală pentru două persoane!

  • 120 grame de penne – nefierte
  • O cutie de rosii la conservă
  • O cutie de ciuperci
  • Condimente penne alla arrabbiata
  • Usturoi
  • Ceapa roșie
  • Oregano, sare, piper, ulei de masline.

Se încinge tigaia din ceramică sau teflon, se pune mâna deasupra tigăii pentru a vedea dacă s-a încălzit, se adaugă ulei cât să fie tigaia unsă, se pun cățeii de usturoi zdrobiți, (e pe alese- diferența de gusturi), se adaugă ceapa, se amestecă, se adaugă ciupercile și se lasă la foc mic timp de zece minute. Se aruncă jumătate de linguriță de condimente penne alla arabbiata (atenție- e un condiment picant) și se amestecă continuu. Se pun roșiile din conservă sau tăiate și opărite în prealabil, eu mă limitez la timpul și ingredientele avute în casă.

Se pune capac și fierb în jur de 7-10 minute maximum. Se oprește focul sau se dă deoparte.

Într-o crăticioară se pune apă la fiert, 500 de ml, se toarnă un pic de ulei și sare, iar atunci când fierbe apa se adaugă pennele. Pentru al dente se lasă între 7-9 minute, se strecoară și se adaugă în tigaia cu sosul de roșii și ciuperci. Se amestecă toate cele, se îmbată de arome și se iubesc pană ajung în farfurie.

Pofta bună! Momentul ideal pentru a le manca, îl constituie masa de prânz. Inclusiv italienii îl recomandă și respectă acest moment al servirii lor.

Astazi am ales varianta aceasta- combinație cu roșii și ciuperci – pentru cei care postesc și care caută soluții sănătoase pentru mesele lor.

Prefer pennele arrabbiata doar cu sos de roșii și penne (și bineînțeles  condimentul).

 

6 comentarii »

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s