Cina cea de taină…

De obicei, oamenii care vor sa scada in greutate, sar peste cina , pentru a mai reduce numarul de calorii, insa acestia nu isi dau seama ca si aceasta masa din zi, este esentiala pentru sanatatea lor.

A avea  o masa sanatoasa inainte de a ne retrage la somn, este esential, iar expresia, ” sa mananci ca un sarac”, nu este tocmai buna de aplicat intrucat, avand in vedere faptul ca in urmatoarele 8-10 ore vei face pauza, te-ai putea priva de foarte multi nutrienti, si este necesar sa iti mentii o rata metabolica buna.

Mancand la cina , nu te privezi nici de carbohidrati buni, nici de vitamine si in niciun caz de fibre. Cina, mentine nivelul de zahar si insulina , la un nivel stabil atunci cand te odihnesti.

De ce sa mananci cina? Pentru ca iti ofera numeroase beneficii.

  • o cina sanatoasa in carbohidrati, vitamine si fibre , imbunatateste digestia.
  • avand cina cu cel  putin 3 ore inainte de somn  , te poate ajuta sa scazi in greutate sau sa iti mentii greutatea
  • starea de satietate se mentine pentru mai mult timp
  • te ajuta sa ai un somn linistitor
  • iti ofera acea stare de bine, care se reflecta in comportament si incredea in sine
  • a lua cina impreuna cu familia imbunatateste relatiile cu membrii acesteia.

De ce nu este bine sa sarim peste cina? Pentru ca:

  • din saritul cinei, va rezulta un nivel scazut de insulina si a  nivelului de zahar din sange, din corp
  • corpul tau intra intr-o stare de infometare si isi foloseste toate rezervele de energie
  • Vei sfarsi prin a te trezi in mijlocul noptii, infometat si urland dupa mancare
  • nu in ultimul rand, corpul tau nu va primi nutrientii necesari de care are nevoie sa functioneze.

Cum sa avem o cina sanatoasa?

  • mananca devreme ,  sau cu cel putin 3 ore inainte de culcare. A adormi imediat dupa cina, poate stoca energia, care se transforma in grasime.
  • mananca o masa usoara, fara grasimi
  • include salate, supa, peste la masa de seara
  • mananca cu moderatie. O masa copioasa , te va face sa te simti umflat, si poti avea probleme legate de digestie
  • nu consuma bauturi ce contin cofeina, in timpul mesei. Acestea vor actiona ca niste stimulatori care te vor tine treaz o buna bucata de timp. Somnul este esential daca vrei sa dai cateva sau mai multe kilograme jos
  • evita alcoolul la cina. Si acesta afecteaza calitatea somnului

Categorii: Uncategorized

1 comentariu »

  1. Eu seara mănânc mămăligă,nu de multe ori și nici multă cantitate.Nu i prea indicat , nu i așa?

    Trimis din Yahoo Mail pe Android

    Apreciază

Lasă un răspuns la Violeta Fanaru Anulează răspunsul

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s